Головна » Статті » Мої статті |
Більшість бюджетних автомобілів оснащується чотирициліндровими моторами, та й у преміум-класі поступово починають з'являтися високофорсовані агрегати подібної конструкції. Щоб зробити правильний вибір, потрібно знати, яка конструкція краще: 8 або 16 клапанів, і в чому переваги кожної з них. На недорогих машинах найчастіше зустрічаються двигуни з 8 клапанами - це означає, що на кожен циліндр доводиться по одному отвору для впуску бензоповітряної суміші і по одному - для випуску відпрацьованих газів. Подібні мотори завжди оснащуються одним розпредвалом, який приводиться в рух достатньо простим механізмом на основі ременя або ланцюга. Саме тому ремонт і обслуговування 8-клапанного двигуна обходяться набагато дешевше - навіть при серйозній поломці міняти доводиться набагато менше деталей. Такий мотор краще вибирати для експлуатації в складних умовах, де знайти кваліфіковану допомогу досить важко. Однак двигун, позбавлений автоматичних гідрокомпенсаторів, не настільки чутливий до якості масла і може працювати на не дуже якісній бензині без ризику швидкої поломки. Крім того, різниця полягає в меншому геометричному розмірі клапанів. Тому за наявності спеціальних виїмок в порушення, обрив ременя ГРМ не страшний для двигуна - клапани просто впадуть в них, що дозволить запобігти його серйозне пошкодження. Робити це вручну не доводиться, однак потрібно ретельно стежити за збігом положення ременя і розпредвала, щоб не допустити втрати синхронізації фаз газорозподілу. Тому двигун з 8 клапанами на бюджетному автомобілі бажано обслуговувати кожні 20 тисяч кілометрів, щоб зберігати його оптимальні настройки. Однак двигуни з 8 клапанами відрізняються не тільки простотою і дешевизною обслуговування. Якщо згадати геометрію, то можна зробити висновок про те, що яким би не був діаметр двох клапанів, він все одно залишиться меншим, сумарна площа все одно виявиться меншою, ніж у чотирьох. Крім того, двигуни з меншою кількістю клапанів працюють не настільки стійко . Тому при швидкому розгоні водієві може докучати досить сильний шум, а на малих обертах автомобіль може здригатися від хвиль вібрації, що проходять через його кузов. Однак для власників машин з восьмиклапанним моторами є і хороша новина - вони краще працюють на малих обертах і забезпечують кращу тягу. Саме тому такий автомобіль варто купувати для роботи з причепом або для їзди по дорогах зі складним рельєфом. Головна перевага шестнадцатиклапанного двигуна полягає в більшій пропускній здатності його системи вприску. Чотири кола, вписаних ще в один, що має більший діаметр, мають збільшену сумарну площу в порівнянні з двома. Це означає, що за одиницю часу в циліндри проникає більше паливоповітряної суміші і відводиться більше відпрацьованих газів. Відповідно, процеси згоряння протікають набагато краще, що дозволяє отримати збільшення потужності приблизно в 15-20% в порівнянні з восьмиклапанним агрегатами. Така різниця впливає і на комфортабельність - інтенсивність шуму і вібрацій вдається істотно знизити. Так само справа йде і з механізмом приводу ГРМ - його не потрібно регулювати аж до моменту повної заміни ременя. Серед плюсів потрібно відзначити і менші витрати палива. Частково це обумовлено оптимізованим процесом згоряння суміші в циліндрах, а частково - більшою «еластичністю» двигуна і прискореним виходом на потрібний режим роботи. Відмінність конструкції з 16 клапанами полягає також у застосуванні більш складної техніки. На практиці це призводить до підвищення трудомісткості ремонту і до збільшення вартості запчастин. Двигуни з 16 клапанами потужніші і економічніші одночасно, але вони вимагають застосування виключно якісного палива і масла, а також потребують дорогого ремонту при серйозній поломці. Тому їх краще купувати тим, хто любить активний стиль водіння, а також може в будь-який момент звернутися за кваліфікованою технічною допомогою. На різних форумах та інших тематичних ресурсах доводиться читати безліч повідомлень, в яких ведеться суперечка про переваги восьмиклапанних і шістнадцятиклапанних двигунів з точки зору безпеки. Так, більшість власників автомобілів ВАЗ стверджують, що бояться купувати автомобілі з 16 клапанами з причини того, що обрив ременя в них неминуче призводить до капітального ремонту мотора. Щоб остаточно вирішити суперечку про клапани, варто сказати про те, що можливість зіткнення з поршнями не залежить безпосередньо від конструкції. Шістнадцятиклапанні двигуни вітчизняного виробництва в більшості своїй уразливі до обриву ременя ГРМ, однак це зовсім не стосується найбільш сучасних двигунів, які встановлюються на Пріору, Гранту і модернізовану Калину. Більшій небезпеці піддаються мотори об'ємом 1,6 літра, які встановлювалися на ВАЗ-2110. Крім того, існує ймовірність зіткнення клапанів з поршнями і на дрібносерійному двигуні об'ємом 1,8, який встановлюється на тюнінгові автомобілі вітчизняного виробництва. Hyundai і KIA; Різниця між двигунами з відмінною конструкцією системи вприску полягає в тому, що шістнадцятиклапанні агрегати мають велику потужність, але вимагають кращого обслуговування. Восьмиклапанні дуже невибагливі, проте витрачають більше палива, шумні і не дозволяють досягти настільки ж хорошої розгінної динаміки. | |
Переглядів: 976 | | |
Всього коментарів: 0 | |