Головна » Статті » Мої статті |
На цю тему сказано чимало слів і написано чимало матеріалів. Але, на жаль, на практиці все виявляється куди складніше і сумніше. Дистанція і гальмування. Крім того, не зайвим буде і гальмування швидкістю. У деяких екстремальних ситуаціях Вас може виручити гальмування з пониженням передач з 5-ї до 2-й або навіть 1-й. Це досить трудомісткий процес, який в складній ситуації зажадає від Вас чіткої координації та швидкості реакції. Але, також він може допомогти вам екстрено загальмувати (дана порада доречна тільки для машин з механічною коробкою передач). І більш актуальним цей спосіб гальмування буде взимку і в дощ. «Йдемо» від лобового удару. Коли удар неминучий, найголовніше - перешкоджати своєму переміщенню вперед і захистити голову. Впертися ногами в підлогу, голову нахилити вперед між рук і, напружуючи всі м'язи, впертися руками в рульове колесо. Як вчинити, якщо ситуація вимагає вистрибування з транспортного засобу, заради порятунку життя? Якщо стрибати не довелося, і ви залишилися в салоні, після того, як удар стався, насамперед треба визначитися, де і в якому становищі ви знаходитесь, чи не горить, чи не підтікає бензин. Залежно від ситуації рухайтеся до виходу - через двері або вікно. Якщо двері відразу не відкрилися, намагатися натискати на них, швидше за все, безглуздо: вони заклинені, і треба відкривати або розбивати вікна. Якщо машина впала у воду (правда, такі аварії відбуваються набагато частіше в кіно, ніж у житті), вона може деякий час триматися на плаву. Буває достатньо кількох секунд, щоб з неї вискочити. Однак двері відкривати не слід - вода тут же хлине всередину і машина почне різко занурюватися. Вибиратися треба через відкрите вікно. При зануренні на дно із закритими вікнами і дверима повітря в салоні автомобіля тримається кілька хвилин. Це не мало. Можна включити фари (щоб автомобіль було легше шукати), оцінити обстановку, активно провентилювати легені (глибокі вдихи і видихи дозволяють наповнити кров киснем взапас), позбутися зайвого одягу, розв'язати краватку, захопити з автомобіля документи. І найголовніше - подумки уявити собі шлях вгору. Вам належить вибиратися через двері або вікно (якщо зможете через опущене скло - це кращий варіант), протиснутися назовні, взявшись руками за дах машини, підтягнутися, а потім різко плисти вгору. Якщо двері заклинило і скло не опускається, треба розбити лобове скло - заздалегідь пошукайте, чим ви будете це робити. Вибиратися назовні можна, коли машина наповниться водою наполовину. Якщо різко відчинити двері і намагатися тут же вибратися, вам буде заважати потік, що йде в салон. Опинившись поза машини, майте на увазі, що у вас не менше 30-40 секунд. І на завершення: 2. Удар ззаду частіше інших ДТП призводить до смертельних або інвалідних переломів шийних хребців. У таких випадках добре відрегульовані підголовники буквально рятують життя. Якщо ж їх немає, то на наїзд ззаду можна відчути менше, якщо швидко сповзти нижче, і впертися потилицею в спинку сидіння. 3. Удар збоку буває дуже травматичний навіть при невеликій його силі, так як імпульс не амортизується деформацією капота або багажника. Упріться ногами в підлогу, а голову захищайте руками, максимально втягнувши її в плечі. На задньому сидінні можна схопитися за спинку переднього. 4. Перекидання автомобіля вимагає захисту голови і шиї. На задньому сидінні, наприклад, доцільно перевернутися в горизонтальне положення і щосили схопитися за спинку переднього крісла. 5. Затоплення машини - це, найчастіше, випробування для спритності і витримки водія і пасажирів. У той час, коли автомобіль ще не під водою, критично важливо відкривати всі вікна і двері, і максимально швидко вибиратися назовні. Якщо ж транспортний засіб вже пішло під воду, і тиск води не дає відкрити двері, важливо проявити спокій, і дочекатися, поки в салоні майже не виявиться повітря. Тільки тоді у постраждалих з'явитися можливість, глибоко вдихнувши, відкрити двері чи вікна, і здійснити спливання.
| |
Переглядів: 836 | | |
Всього коментарів: 0 | |