Головна » Статті » Мої статті

Автоматична коробка передач, як замінити фільтр?

У АКПП за мастило деталей відповідає гідроблок. Крім того АКПП складається з блоку шестерень і електронного блоку управління (ЕБУ). На більш ранніх моделях автомобілів фільтр тонкого очищення не був передбачений. Тим часом, в процесі експлуатації в АКПП накопичуються продукти відпрацювання. Встановлений фільтр допомагає впоратись з проблемою і захистити коробку передач від поломки і, як наслідок, дорогого ремонту.

Виробник рекомендує міняти фільтр кожні 50-70 тис. Км пробігу. Ця процедура є додатковою до планової заміни масла в коробці. І часто споживач намагається заощадити на дорогій процедурі, а в підсумку піддає ризику трансміссію.акпп

Тому черговий заїзд на сервіс повинен включати не тільки заміну масла, а й самого фільтра. У деяких моделях автомобілів цей елемент може бути і необслуговуваним і навіть не числиться в каталогах, як деталь.

До цих пір ведуться суперечки на сервісних станціях про необхідність заміни фільтра. Деякі стверджують, що сервісний інтервал необхідно скоротити вдвічі, інші, навпаки, дотримуються думки про те, що зміна фільтра - зайва трата грошей. Ми ж виступаємо за дотримання інструкцій виробника.

Як виглядає фільтр АКПП?

Залежно від розташування, фільтри АКПП бувають внутрішні і зовнішні.

Внутрішній фільтр АКПП знаходиться в корпусі коробки передач. Обслуговування такого фільтра представляється досить складним. Для цього необхідно тільки спеціалізоване СТО, де буде проведена процедура зняття КПП. Тому самостійно замінити його не вийде.

Зовнішній фільтр АКПП кріпиться на сам корпус КПП, це спрощує процедуру заміни. Фільтр з'єднується з коробкою різьбовим з'єднанням і його заміна в більшості випадків займає відносно мало часу. Зовнішній фільтр виглядає аналогічно масляного фільтру двигуна. А замінити його можна і своїми силами.

Конструкція фільтра АКПП

Перші фільтри АКПП виглядали досить просто - у вигляді металевої сітки. Їх обслуговування було простим і не вимагало демонтажу всієї КПП. Такий спосіб був дуже популярним, адже вся процедура обслуговування полягала в очищенні сіточки під струменем стисненого повітря. А живучість такого роду очиснитки порівнювалася з усім терміном експлуатації автомобіля. До речі, дотепер таку сітку у фільтрі можна зустріти на деяких позашляховиках і пікапах американського виробництва.

Недавно з'явилися двошарові фільтри. Нові фільтри відмінно справляться із завданням тонкого очищення. Але мають малий термін служби і швидко забиваться продуктами зносу. Через що фільтр втрачає не тільки очисну функцію, а й пропускну здатність, що погано відбивається на мастилі деталей КПП

Вгадати стан фільтра без зняття коробки не представляє можливим. Тому для більшої впевненості чекати до закінчення сервісного інтервалу в 50 тис. Км буде ризикованим заняттям і змушує власників викладати круглі суми за передчасну заміну.

На тривалість терміну служби фільтру безпосередньо впливає інтенсивність роботи КПП. Якщо водій часто навантажує коробку-автомат, інтенсивно розганяючись, шестерні притираються щільніше. Відповідно скорочується і інтервал до заміни.

Фільтри  повсті здатні затримати не тільки металеву стружку, а й фракційний пил. Тому їх роль складно переоцінити. Але автовласники зобов'язані пильно стежити за роботою коробки. Інакше залипання гідробклока настане раптово. Для уникнення цього потрібно дбайливо ставиться до КПП і експлуатувати її без перевантажень. Ну а слідувати порадам автовиробника - само собою зрозумілий ритуал.

Як поміняти фільтр АКПП самостійно?

Якщо ви все ж зважилися провести процедуру заміни своїми руками, в першу чергу потрібно ознайомитися з технічною документацією та дізнатися, де знаходиться фільтр АКПП. Міняти в гаражі сміливо можна хіба що зовнішній фільтр АКПП

Якщо ж ви вирішили замінити внутрішній фільтр, будьте готові до певних складнощів. На щастя, сучасні внутрішні фільтри не вимагають зняття коробки передач. Тим не менш, для заміни необхідний спеціальний підйомник або, хоча б, яма. Щоб витягти фільтр потрібно розкрутити корпус АКПП, витягти пластини, що утримують фільтруючий елемент. А ще заздалегідь потрібен Ремкоплекти для заміни фільтра - всі прокладки при кожній заміні підлягають утилізації. Нехтувати цією процедурою не можна, інакше можуть виникнути проблеми герметичності АКПП і з'явиться підтікання масла.

Як і будь-яку іншу технічну процедуру, заміну фільтра АКПП варто робити на офіційному сервісі і з використанням оригінальних запасних частин. Це гарантує дотримання всіх норм, встановлених заводом-виробником і продовжить термін служби автомобіля в цілому.


Категорія: Мої статті | Додав: Admin (23.12.2015)
Переглядів: 1006 | Теги: заміна фільтрів на АКПП, автоматична коробка передач | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar