Головна » 2015 » Листопад » 19 » Ліквідація МРЕВ
21:22
Ліквідація МРЕВ

Автомобілісти і власники всіх видів транспорту святкують чергову перемогу: в МВС нарешті повідомили про ліквідацію ще радянських за своєю суттю Міжрайонних реєстраційно-екзаменаційних відділів Державної інспекції безпеки дорожнього руху - так званих МРЕВ.

Радіти є чому: згідно з планами керівництва Міністерства внутрішніх справ щодо реформування галузі надання адміністративних послуг населенню, на зміну корупційним монстрам МРЕВ прийдуть прості і зрозумілі процедури отримання всіх можливих дозволів, довідок, посвідчень, техпаспортів в нових Сервісних центрах.

Правда, підготовчий етап створення нових сервісних центрів продовжується і зараз. Фактично, ліквідуючи МРЕВ, в МВС забувають виконати своє ж обіцянку. Так, перший заступник міністра Ека Згуладзе ще в квітні цього року обіцяла, що до кінця вересня у всіх регіонах України запрацюють 62 оновлених центри з надання адміністративних послуг, що відносяться до компетенції МВС. Але в кінці вересня міністр внутрішніх справ Арсен Аваков повідомив, що на сьогоднішній день робота з перетворення старих МРЕВ в нові Сервісні центри тільки почалася.

Все йде за планом...

Радісну звістку про ліквідацію МРЕВ повідомив міністр внутрішніх справ Арсен Аваков. Слід зазначити, що МВС вже давно планує подібні заходи, однак цьому заважали ряд обставин - зокрема, необхідність прийняття відповідного законодавства, яке б дозволяло створення й визначало компетенцію нових Сервісних центрів.

Поки міністр лише повідомив про скасування довідок-рахунків - документа, який засвідчував право власності на певний автотранспорт і сам факт його комерційної угоди з купівлі-продажу. «Тепер при оформленні автомобіля в сервісному центрі МВС продавцю і покупцю достатньо підписати договір купівлі-продажу в будь-якому сервісному центрі України у присутності адміністратора, який засвідчить особистості учасників угоди на підставі їх документів. Засвідчить - безкоштовно », - повідомив Аваков подробиці нової процедури укладання угод.

Саме довідка-рахунок була чи не останнім джерелом комерційних надприбутків в МРЕВ і спритних ділків. По-перше, сама довідка коштувала близько 500 грн. І це при тому, що собівартість виготовлення документа на спецбланках становить в десятки разів менше. По-друге, щоб продати / купити авто, громадяни часто зверталися до посередників, які за 1000 грн свідчили особистості продавця і покупця і давали про це заповітну довідку-рахунок на номерному бланку встановленого зразка та виготовленого на державному поліграфкомбінаті. Цікаво те, що «ринкова ціна» довідки ніде не була вказана, проте в ДАІ без довідки-рахунки транспортний засіб не реєстрували.

Експерти та учасники ринку з продажу авто позитивно відреагували на такі нововведення. Безумовно, на вартість авто подібні речі не впливають, проте робота нових Сервісних центрів і відсутність корупційної складової значно спростить і прискорить процедуру оформлення авто. Втім, досі виникає низка запитань. Зокрема, і в працівників Сервісних центрів, і у нотаріусів (адже договір купівлі-продажу авто можна засвідчити і нотаріально) немає доступу до деяких баз даних. «Сервісний центр не має доступу до бази відчуження Мін'юсту! Як співробітник СЦ може оформити договір купівлі / продажу, не маючи інформації про можливу заборону на відчуження (кредит, лізинг, заставу, борг)? Хто нестиме відповідальність, якщо потім авто в нового власника через суд відберуть назад? Нотаріус не має доступу до бази «Угон, СНД або Інтерпол» і не може перевірити перебивання номерів. Він оформить договір купівлі-продажу, новий власник віддасть гроші, а в Сервісному центрі у нього відберуть авто (що знаходиться в угоні або з перебитими номерами). Хто відповість? », - Справедливо відзначає гендиректор ВАІД Олег Назаренко.

Радіти рано?

Зараз головні проблеми з організації роботи нових Сервісних центрів знаходяться в юридичній сфері. Справа в тому, що поки Верховна Рада проголосувала за законопроект «Про сервісні послуги та Сервісних центрах МВС» тільки в першому читанні. Як відомо, під час підготовки до другого читання текст документа може зазнати значних змін.

Поки ж законопроект пропонує визначити перелік сервісних послуг МВС, встановити, що розмір плати за надання послуг, у тому числі за скороченою процедурою, визначається урядом, закріпити перелік і вимоги до документів, необхідні для отримання адміністративної послуги. Крім того, розмір плати за надання послуг повинен бути однаковим у всіх центрах, а сам закон діятиме з 1 січня 2016 року по 1 січня 2018 року, після чого функції з надання сервісних послуг повинні бути передані органам місцевого самоврядування.

На допомогу реформі МВС були прийняті 4 постанови Кабміну (№904, №905, №907, №908), що дозволяють запустити повноцінну роботу Сервісних центрів до прийняття закону парламентом. Втім, навіть це не означає, що послуги посередників зникнуть з ринку оформлення автомобілів, адже досі невідомо за якою процедурою надаватимуться номерні знаки, виготовлятися техпаспорта, оформлятися довідки. Саме тут можуть знову виникнути спритні «бігунки», які за окрему плату допомагатимуть автовласникам оформити свій транспортний засіб.

Що ж стосується скасування самої довідки-рахунки, то в кінцевому підсумку це також може нести певні небезпеки для пересічного громадянина. Вони полягають в тому, що з ринку продажів авто можуть зникнути посередники, які працювали за відсоток від продажу транспортного засобу. «Домовитися» з Сервісними центрами про кількість укладених угод буде неможливо, тому перекупникам буде невигідно займатися своїм бізнесом. Адже відомо, що тільки одна операція з продажу авто в рік не оподатковується, з кожною наступною доведеться заплатити 5% податку в Бюджет. Тому зайнятися продажами уживаних авто можуть автосалони, що в свою чергу призведе до підвищення вартості таких транспортних засобів для кінцевого споживача.



Переглядів: 328 | Додав: Admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar