Головна » 2015 » Листопад » 26 » Депутати пропонують значно знизити ставки акцизу на старі легкові авто для детінізації ринку.
23:12
Депутати пропонують значно знизити ставки акцизу на старі легкові авто для детінізації ринку.

Народні депутати пропонують тимчасово (з 1 січня 2016 до 31 грудня 2017 року) значно знизити ставки акцизного збору на вживані легкові автомобілі, зокрема, з метою мінімізації використання схем "тимчасового ввезення" для ухилення від сплати податків.

Відповідний законопроект №3251, зареєстрований у Верховній Раді 7 жовтня 2015, був включений до порядку денного пленарного засідання в четвер.

Авторами законопроекту є Роберт Горват, Ярослав Дубневич (обидва - фракція БПП), Віктор Галасюк (фракція Радикальної партії Олега Ляшка, а також ще більш 100 народних депутатів.

Документом пропонується встановити нові ставки акцизного збору на старі автомобілі (без диференціації на автомобілі молодше п'яти років і старше, як у чинній редакції Податкового кодексу).

Зокрема, на старі автомобілі з об'ємом циліндра бензинового двигуна до 1 тис. Куб. см ставку акцизу пропонується встановити у розмірі EUR0,102 за 1 куб. см (аналогічно новим авто), що в 10,7 рази менше діючої ставки акцизу для таких авто не старше п'яти років (EUR1,094) і в 14 разів менше ставки для авто старше п'яти років.

Найбільше зниження ставки акцизного збору передбачено на автомобілі з об'ємом циліндра двигуна 1-1,5 л: їх пропонується відповідно знизити в 21,7 рази і майже 28 разів - до EUR 0,063 за 1 куб. см об'єму двигуна.

Ставка акцизу для автомобілів з двигуном 1,5-2,2 л знижується в 6,2 рази і в дев'ять разів - до EUR 0,267, з двигуном 2,2-3 л - до EUR 0,276 (у вісім і 18 разів), з двигуном більше 3 л - до EUR 2,209 (в 1,5 і 2,3 рази).

Документом також передбачено зниження ставок акцизного збору на старі легкові автомобілі з дизельним і напівдизельним двигунами.

Зокрема, на автомобілі з об'ємом циліндра двигуна до 1,5 куб. см ставка акцизу становитиме EUR 0,103 за 1 куб. см об'єму циліндра, що в 13,3 рази нижче, ніж діюча ставка для автомобілів молодше п'яти років (EUR1,367 за 1 куб. см), і в 17 разів менше ставки на авто старше п'яти років (EUR 1,7761 за 1 куб . см).

Автомобілі з двигунами 1,5-2,5 л пропонується обкладати акцизом за ставкою EUR 0,327 за 1 куб. см (майже в шість разів і 7,5 рази менше діючих), із двигуном більше 2,5 л - EUR2,209 (замість EUR 2,779 і EUR 4,715 за 1 куб. см).

У пояснювальній записці до законопроекту зазначається, що на тлі девальвації національної валюти і падіння купівельної спроможності населення значно (більш ніж удвічі до 2014 року) знизилися продажі автотранспортних засобів, що призводить до скорочення робочих місць як у виробництві, так і в продажах авто і зниження надходжень до бюджету.

"Споживачі не можуть купувати нові імпортні авто з-за їх високої вартості в гривні, а старі імпортні - через високі ставок акцизного збору, що робить їх ціну неконкурентоспроможною", - наголошується в пояснювальній записці.

У цих умовах, відзначають автори, громадяни, особливо в прикордонних областях, купують авто в Європі і використовують їх в Україні без сплати податків. Зокрема, широко поширені схеми тимчасового ввезення нерезидентами і використання авто у митному режимі транзиту.

Відповідно до Митного кодексу, режим транзиту не може перевищувати п'ять днів, якщо переміщення проходить в межах однієї митниці, і 10 днів - у зоні дії двох і більше митниць.

"Для продовження терміну купуються фіктивні медичні довідки та висновки СТО, що породжує значну корупцію в держорганах", - підкреслюється в пояснювальній записці.

За інформацією  в 2014 році з метою транзиту в Україні переміщено 61,5 тис. Од. особистого автотранспорту, що перетинав кордон у напрямку "в'їзд" близько 1500000 разів. При цьому більше половини цих авто відповідали стандарту Евро3 - Евро5 і могли бути оформлені офіційно. Однак при середній вартості такого авто близько EUR4 тис. Тільки акцизний збір становить таку ж суму, що робить його розмитнення недоцільним.

У документі нагадується, що з 2016 року в Україні вводиться стандарт Евро5, і зниження ставок акцизного збору на старі авто допоможе оформити близько 4,5 тис. Автомобілів, що відповідають цьому стандарту і знаходяться зараз в митному режимі транзиту.

За оцінкою авторів, за рахунок цього до держбюджету надійде близько 300 млн грн у вигляді податкових надходжень. За різними оцінками, первинні продажі старих авто в 2016 році зростуть до 20 тис. Од., При цьому середній вік їх не буде перевищувати вісім років, тому автомобілі стандарту Евро5 в Європі випускаються з 2008 року. Це дозволить залучити до бюджету близько 900 млн грн.

В цілому, резюмують автори документа, реальні надходження до держбюджету при реалізації даного законопроекту виростуть на 1,2 млд грн.

Тим часом, як відзначають експерти галузі, високі ставки акцизного збору були практично єдиним бар'єром, що перешкоджає масовому ввезенню в Україну вживаних легкових автомобілів.

За розрахунками аналітиків AUTO-Consulting, з прийняттям законопроекту розмитнення б / у автомобілів подешевшає в рази. Наприклад, акцизний податок і його складова у фінальному ПДВ з автомобіля 1,5 л складе всього 110-115 євро, проти нинішніх платежів в 3160 євро.
З прийняттям такого закону Україна підірве ринок нових автомобілів, який і так вже обвалилася в рази за останні роки. Витримати наплив б / у автомобілів зможуть лише лічені одиниці автодилерів, іншим доведеться перепрофілювати свій бізнес. І втрати робочих місць при такому розвитку подій знову не уникнути "


Переглядів: 308 | Додав: Admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar